Κύριε Δήμαρχε,

Αναφερόμενοι στο Κυκλοφοριακό Πρόβλημα της Παναγίας και στη σχεδιαζόμενη Πιλοτική Εφαρμογή του Προγράμματος της Ελεγχόμενης Πρόσβασης των οχημάτων σε αυτήν, παραθέτουμε πιο κάτω τις παρατηρήσεις και προτάσεις μας, επί της εισήγησής σας, με την πεποίθηση ότι βοηθούμε στη διαμόρφωση – τελικά – μιας σωστής από κάθε άποψη εφαρμογής, που θα αναδείξει την πραγματική εικόνα και την ιστορική σημασία της γωνιάς αυτής της Καβάλας. Ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και προς όφελος πρωταρχικά των κατοίκων της, των πάσης φύσεως επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σ΄αυτήν και των επισκεπτών της, Ελλήνων και ξένων, και ταυτόχρονα θα εξαλείψει –κατά το δυνατό – την απαράδεκτη κυκλοφοριακή και όχι μόνο, αναρχία, που κυριαρχεί σήμερα και κάθε εποχή του έτους.

Πιο αναλυτικά:

• Συμφωνούμε απόλυτα με την βασική αρχή ότι η ελεγχόμενη στάθμευση θα ισχύει όλο το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.
• Είναι ευνόητο, ότι για τα καταστήματα θα πρέπει να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις, ώστε να διευκολύνονται στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους. Θα πρέπει όμως να αντιληφθούν ότι δεν έχουν το δικαίωμα – στο όνομα του κέρδους – να ενοχλούν ή και να εμποδίζουν τη κίνηση πεζών, καταλαμβάνοντας τα πεζοδρόμια, ή τοποθετώντας τεχνηέντως διάφορα εμπόδια προ των καταστημάτων τους, με την πρόφαση ότι με τον τρόπο αυτό αποτρέπουν τη στάθμευση οχημάτων, αλλά με απώτερο σκοπό τη χρήση από την πελατεία τους.
• Η πιλοτική –και ευχόμαστε οριστική – εφαρμογή των ρυθμίσεων θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλη τη συνοικία. Η οδός Θ. Πουλίδου, ΔΕΝ είναι το μόνο κομμάτι της συνοικίας που έχει το χρονίζον πρόβλημα στη κυκλοφορία…
• Η «μονοδρόμηση» της κίνησης στην Παναγία δε μας βρίσκει σύμφωνους: Πρακτικά, δεν είναι δυνατή η κίνηση των οχημάτων με είσοδο από διασταύρωση Κουντουριώτη – Θ. Πουλίδου και έξοδο από τις Καμάρες: Δεν κυκλοφορούν μόνο ΙΧ ή ΤΑΧΙ. Τα αυτοκίνητα που εφοδιάζουν τα καταστήματα, τα μεγάλα απορριμματοφόρα κλπ δε χωρούν. Επίσης, όσοι κατοικούν ή σταθμεύουν τα οχήματά τους πέραν της διασταύρωσης Θ. Πουλίδου-Μ. Αλή (εμπρός από το Ιμαρέτ) και που αναγκαστικά θα γυρίσουν προς τα πίσω, δεν μπορούν να κάνουν στροφή για να «βγουν» από την Παναγία μέσω Μ. Αλή.
• Αντίθετα, από το 5ο Γυμνάσιο και μέχρι τη Μ. Αλή, εφόσον απαγορευτεί η στάση και στάθμευση στην αριστερή πλευρά της Θ. Πουλίδου σε όλο το μήκος και μετά από εκεί, εφόσον σε ορισμένα σημεία απαγορευτεί επίσης μέχρι την εκκλησία, δε θα υπάρχει πρόβλημα κίνησης των οχημάτων, που θα κατέρχονται την Θ. Πουλίδου και θα συναντούν την Κουντουριώτη μέσω Γραβιάς. Τα σημεία που σε όλη την Θ. Πουλίδου, θεωρούμε ότι πρέπει να απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση οχημάτων, αναφέρονται σε σχετική μας εισήγηση (Δημ. Αστυνομία).
• Ύστερα από τα παραπάνω, η κυκλοφορία των οχημάτων στις οδούς Πιπίνου-Ιερολοχιτών-Κατσώνη πρέπει να παραμείνει ως έχει.

ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

• Μας βρίσκει σύμφωνους η απομάκρυνση όλων των οχημάτων κλπ, που θα σταθμεύουν, σε όποιο δρόμο της συνοικίας, εφόσον δεν ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους της Παναγίας.
• Οι μόνιμοι κάτοικοι, θα είναι εφοδιασμένοι με την ειδική κάρτα-σήμα κλπ. και όχι διάφορα «σημειώματα» ή σήματα…άλλης μορφής.
• Ποια είναι η έννοια της «συγκεκριμένης» θέσης στάθμευσης των μονίμων κατοίκων: Θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας σε κάποιο σημείο και εκεί και μόνο θα σταθμεύει το όχημά του; Αν σταματήσει κάπου αλλού, θα έχει συνέπειες;
• Η καταμέτρηση των οχημάτων που ανήκουν σε κατοίκους της Παναγιάς, κατέδειξε ότι οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης είναι επαρκείς για τον αριθμό τους. Εφόσον πάντως υπάρξουν (κενές…) θέσεις στάθμευσης, αφού ικανοποιηθούν τα αιτήματα των κατοίκων , να μη αποδοθούν «σε ειδικές κατηγορίες επισκεπτών». Πιστεύουμε, ότι θα πρέπει πρώτα να ικανοποιηθούν εξεταζόμενες με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια, περιπτώσεις όπου η χορήγηση και δεύτερης άδειας στάθμευσης σε μόνιμους κατοίκους είναι αναγκαία ή επιβεβλημένη, λόγω ειδικών συνθηκών και λόγων. Είναι αυτονόητο, ότι εάν αυξηθούν τα οχήματα με την προσθήκη νέων κατοίκων (μονίμων) προκειμένου να αποδοθούν νέες θέσης στάθμευσης, θα περικόπτονται από τις δεύτερες ή τρίτες ενδεχομένως θέσεις κάποιου ή κάποιων.
• Γενικά, η στάθμευση οχημάτων στη χερσόνησο της Παναγίας, να επιτρέπεται αποκλειστικά και ΜΟΝΟ σε αυτά των ΜΟΝΙΜΩΝ κατοίκων της.
• Η παραχώρηση των κενών – ενδεχομένως – θέσεων στάθμευσης που θα προκύψουν μετά την πλήρη κάλυψη των θέσεων από τους μόνιμους κατοίκους, σε «τουριστικούς επισκέπτες» θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί: Ποιος θεωρείται ή ποιος αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό κάποιου ως τουρίστα; Ποιος θα ελέγχει τις κάρτες κλπ κλπ; Είναι κάτι που πολύ εύκολα καταστρατηγείται : από ξένους, ίσως λόγω άγνοιας – από Έλληνες, λόγω ιδιοσυγκρασίας και κεκτημένης ταχύτητας…

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤHΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2009

Συμφωνούμε, όπως αναφέρονται στο σκεπτικό.
Κάποτε θα πρέπει να πάψει η χερσόνησος της Παναγίας, να λειτουργεί – χωρίς να διαθέτει τις υποτυπώδης έστω προδιαγραφές, ως χώρος στάθμευσης, όταν μάλιστα ο χώρος αυτός είναι χαρακτηρισμένος ως ιστορικός κλπ κλπ. Σε ποια πόλη στο κόσμου με παρόμοια συνοικία, επικρατεί το κυκλοφοριακό κομφούζιο που ταλανίζει τους κατοίκους αυτής της συνοικίας;
• Προτείνουμε επίσης, να δημιουργηθούν σε όλη τη χερσόνησο μικρά parking σε συνάρτηση βέβαια και με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, με την αγορά μικρών οικοπέδων, που θα διαμορφωθούν κατάλληλα.
• Εφόσον τα μέτρα θα είναι πιλοτικά, να εφαρμοστούν με αυξημένο έλεγχο από τη Δημοτική Αστυνομία, με επαρκή και σαφή σηματοδότηση και ενημέρωση του κοινού με έντυπα του Δήμου, ανακοινώσεις από τους Ρ/Σ κα τη τηλεόραση και από το Σύλλογο.
• Σε περίπτωση που οι αστυνόμευση και οι έλεγχοι δεν αποδώσουν, να τοποθετηθεί η μπάρα όπως προτείνεται, με τη χρήση τηλεχειρισμού.
• Η κάρτα στάθμευσης, συμφωνούμε να χορηγηθεί, αλλά η καταβολή του αντιτίμου της που θα καλύπτει τα όποια κόστη θα προκύψουν από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, να είναι μόνο ΜΙΑ φορά, κατά την αρχική χορήγηση (εν ολίγοις: να μη αγοράζουν οι χρήστες την ίδια κάρτα κάθε χρόνο) η δε κάρτα να ελέγχεται και να ανανεώνεται κάθε χρόνο, με ηλεκτρονικό τρόπο, που είμαστε βέβαιοι, ότι δεν κοστίζει…
• Ο εφοδιασμός των καταστημάτων μπορεί άνετα να πραγματοποιείται όπως προτείνεται και ίσως η ώρα έναρξης να είναι ή 06:00 αντί της 07:00
• Ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για τις «κινήσεις» οχημάτων κλπ σε περιπτώσεις τελετών κάθε μορφής στην Εκκλησία της Παναγίας. Το θέμα αυτό, λόγω ιδιομορφίας, θα πρέπει να συζητηθεί με το Εκκλ. Συμβούλιο.
• Είναι βέβαιο, ότι κάποιοι προβάλουν και θα προβάλουν αντιρρήσεις κινούμενοι βασικά με γνώμονα το ατομικό τους συμφέρον και μόνο. Συμφωνούμε ότι χαριστικές πράξεις και ευνοϊκές ρυθμίσεις δε χωρούν.
• Οι καταστηματάρχες (ταβέρνες – καφενεία – bar κλπ) της συνοικίας, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν , ότι από τις προτεινόμενες, αλλά και ενδεχομένως μελλοντικές ρυθμίσεις του κυκλοφοριακού, όφελος και μόνο θα προκύψει γι΄αυτούς. Θα πρέπει επίσης να αντιληφθούν ότι η συνοικία ανήκει σε όλους τους κατοίκους της και όλο έχουν ανάλογα δικαιώματα. Θα πρέπει τέλος, να γίνει κατανοητό, ότι το συμφέρον των κατοίκων της Παναγίας προηγείται παντός άλλου.
• Θα πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό από όλους, ότι αυτή η συνοικία, εξαιτίας της άναρχης κατάστασης που επικρατεί σήμερα – με την επιδίωξη και προς όφελος κάποιων ελαχίστων – έχει μεταβληθεί σε συνοικία γερόντων. Η κίνηση όλων αυτών ειδικά έχει γίνει δύσκολη, τα ΤΑΧΙ συχνά αρνούνται να εξυπηρετήσουν, γιατί λόγω της υπερβολικής κίνησης, είτε εγκλωβίζονται ή δε χωρούν να κινηθούν, τα οχήματα του ΕΚΑΒ, της Πυροσβεστικής της ΔΕΗ κλπ, δεν μπορούν να κινηθούν τις ώρες του κυκλοφοριακού κομφούζιου, χωρίς να αναρωτιέται κανείς τις συνέπειες όταν συμβεί κάτι. Αλλά και η άνοδος στους στενούς δρόμους για πεζοπόρους είναι δύσκολη και επίπονη. Το βλέπουμε όλοι αυτό-πόσοι όμως το καταλαβαίνουν;
• Για τους επαγγελματίες επίσης, που δεν ενδιαφέρονται για το κόστος της συσσώρευσης αυτοκινήτων προς χάριν του κέρδους, και με την προοπτική της αντικατάστασης του τρένου με δύο “mini-bus”, υπάρχει η λύση οι ενδιαφερόμενοι να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στο Τελωνείο, απ΄όπου θα διέρχονται τα mini-bus ακολουθώντας το δρομολόγιο Εθνική Τράπεζα- Τελωνείο- και επιστροφή μέσω Μ. Αλή κλπ από Καμάρες και το εναλλακτικό: Εθνική Τράπεζα – Τελωνείο – Πλ. Μ. Αλή (άγαλμα) και επιστροφή από Γραβιάς, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το ωράριο κυκλοφορίας τους δε θα είναι μέχρι την 21:00…
• Με εξαίρεση την επίσκεψη στο Φρούριο , η προσέγγιση στις «γευστικές απολαύσεις», απέχει ελάχιστα από το κέντρο της πόλης. Λίγη πεζοπορία (300 μέτρα) δεν βλάπτει κανένα…

 

Kύριε Δήμαρχε,

Με όσα αναφέρουμε πιο πάνω αλλά και με όσα κατά καιρούς καταθέσαμε στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Παναγίας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι συμβάλλουμε θετικά στη λύση του. Είναι ίσως πλεονασμός, αλλά για μια ακόμα φορά θα υπενθυμίσουμε ότι έχουμε τη διάθεση να στηρίξουμε όποιον είναι σοβαρά διατεθειμένος να «πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα». Νομίζουμε ότι επί τέλους, η ώρα αυτή ήρθε…

 

Με Τιμή

Για το Διοικ. Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Φ. Λαζαρίδης

Comments are closed.

Επόμενη εκδήλωση

Ο Σύλλογος Παναγίας γιορτάζει τα 20 χρόνια του

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020, ώρα 18.30
Αίθουσα ΙΜΑΡΕΤ

Ο καιρός στην Καβάλα
+24
+29°
+21°
Καβάλα
Παρασκευή, 12